Content.production

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آشنایی با تعریف سئو سایت می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف مفید واقع شود و اطلاعات زیادی را درباره بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل در اختیار آنها قرار دهد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به داشتن اطلاعات کامل درباره سئو سایت هستید حتما دوست دارید که در کوتاه ‌ترین زمان ممکن با مفهوم سئو آشنا شوید. ما در این مطلب سعی می‌ کنیم مفهوم سئو را به طور کامل به شما ارائه دهیم و شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

تعریف سئو سایت

اگر صاحب یک سایت هستید و اطلاعات خاصی درباره سئو سایت ندارید احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده است که چرا برخی از سایت ‌های رقیب سایت شما در رتبه ‌های بهتری نسبت به شما در لیست جستجوی گوگل قرار می ‌گیرند. قرار گرفتن در رتبه‌ های بهتر این لیست می ‌تواند مزایای مختلفی برای سایت ‌ها داشته باشد و فروش و همینطور درآمد آنها را افزایش دهد. سئو سایت به تمامی تکنیک ‌هایی گفته می ‌شود که با استفاده از آنها شما می‌ توانید رتبه سایت خود در این لیست جستجو را بهبود دهید و در نتیجه کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

یکی از مفاهیمی که معمولا در تعریف سئو سایت مطرح می‌ شود بحث تولید محتوای سئو شده است، محتوایی که هم برای کاربران جذاب است و هم مطابق با استانداردها و اصول سئو نوشته شده است می ‌تواند باعث بهبود رتبه سایت شما شود. با این حال تولید محتوای سئو شده به تنهایی نمی ‌تواند رتبه سایت شما را به میزان زیادی بهبود دهد، شما در کنار سئو محتوای خود باید به مفاهیم‌ دیگری مانند لینک سازی داخلی و خارجی، طراحی واکنش گرا سایت، طراحی رابط کاربری به شکل درست و رعایت کردن نکات مربوط به UI و UX و ... نیز دقت کنید. تمامی این موارد در کنار یکدیگر مفهوم سئو سایت را می‌ سازند و رعایت کردن این اصول و استانداردها می ‌تواند باعث رشد هرچه بیشتر سایت شما شود.

مزایا و مشکلات سئو سایت

سئو سایت با قرار دادن شما در رتبه‌ های نخست لیست جستجوی گوگل این امکان را برای شما فراهم می‌ کند تا بتوانید به شکل بهتری مشتریان و کاربران را به سایت خود جذب کنید. زمانی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما را جستجو می‌ کنند نام سایت شما را در ابتدا می‌ بینند و در نتیجه احتمال این که در همان ابتدای کار وارد سایت شما شوند افزایش پیدا می‌ کند. به این ترتیب شما می ‌توانید بدون کوچکترین تبلیغاتی کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید. با این حال نباید فراموش کنید که سئو سایت می‌ تواند با سختی ‌ها و مشکلاتی نیز همراه شود.

یکی از مشکلات سئو سایت هزینه بالای آن است. اگر قصد داشته باشید که به شکل درستی سئو سایت خود را انجام دهید و تمامی مفاهیمی که در تعریف سئو سایت بیان کردیم را در سایت خود پیاده سازی کنید مجبور به هزینه بالایی خواهید بود. علاوه بر نباید فراموش کنید که سئو سایت نیازمند صرف زمان زیادی است و شما نمی توانید تنها در چند روز سئو سایت خود را بهبود دهید.

  • Content.production روشناوند
  • ۰
  • ۰

در دنیا کنونی داشتن وب‌ سایت برای کسب و کار ها امری ضروری است. بنابراین بهتر است سریع تر نسبت به انتخاب و ثبت نام دامنه برای کار خود اقدام کنید. شرکت ها ثبت دامنه برای مشتریان طراحی سایت شما را در این امر راهنمایی خواهند کرد.

در این متن به برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با دنیا وب به، بررسی تفاوت نام دامنه با وب سایت و هاست و ساب دامین خواهیم پرداخت.

نام دامنه با وب سایت و میزبانی وب چه تفاوتی دارد؟

یک وب سایت از پرونده ها و فایل هایی مانند صفحات HTML ، نرم افزار سازنده وب سایت، تصاویر و موارد دیگر تشکیل شده است. اگر نام دامنه آدرس وب سایت شما باشد، میزبانی وب خانه ای است که وب سایت شما در آن زندگی می کند. می توان گفت این رایانه واقعی است که فایل ها وب سایت شما در آن ذخیره می شود. به چنین رایانه هایی سرور گفته می شود و توسط شرکت ها میزبان به عنوان سرویس ارائه می شوند.

برای ایجاد وب سایت خود، هم به نام دامنه و هم به میزبانی وب نیاز دارید. شرکت ها ثبت دامنه برای مشتریان طراحی سایت می توانند این کار ها را برای شما انجام دهند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید، آن ها دو سرویس جداگانه هستند و می توانید آن ها را از دو شرکت مختلف نیز خریداری کنید. حال ممکن است از خود بپرسید که اگر آنها را از دو شرکت جداگانه بخرید چگونه کار می کند؟

شما فقط باید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کرده و اطلاعات Name Server را که توسط شرکت میزبان شما ارائه شده وارد کنید اما توصیه می کنیم هم نام دامنه و هم میزبانی خود را از یک شرکت دریافت کنید. با این کار می توانید به راحتی در یک حساب کاربری آن ها را مدیریت کنید.

ساب دامین چیست؟

ساب دامین که با نام زیر دامنه نیز شناخته می شود، دامنه ای مشتق یافته از دامنه اصلی است. به محض ثبت دامنه شما توسط شرکت ها ثبت دامنه برای مشتریان طراحی سایت، شما مجاز به ایجاد دامنه های فرعی توسط خودتان هستید. وب سایت ها از دامنه های فرعی معمولاً برای ایجاد سایت ها زیر مجموعه خود با همان نام دامنه استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک وب سایت تجاری می تواند با داشتن یک دامنه، تعدادی زیر دامنه برای وبلاگ یا فروشگاه آنلاین خود نیز ایجاد کند. ساختار دامنه و ساب دامنه نیز با هم متفاوت است.

اکثر شرکت ها بزرگ و مطرح دارای ساب دامین ها مختلفی هستند. باید ذکر کرد خرید دامنه مستلزم پرداخت هزینه است اما معمولا ساخت ساب دامنه رایگان می باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی اصلی ترین تفاوت ها هاست و نام دامنه و ساب دامنه پرداختیم و تا حدودی با اصطلاحات مهم این عرصه آشنا شدیم. با این آشنایی می توانید با انتخاب بهترین شرکت در خصوص ثبت دامنه مورد نظر خود اقدام کنید و کسب و کار خود را سریع تر را اندازی کرده و سود به دست آورید.

  • Content.production روشناوند
  • ۰
  • ۰

امروزه کسب و کارهای مختلف برای ارتقای سطح درآمد خود سایت های معرفی محصول و فروشگاهی دارند که با مخاطبان خود از آن طریق ارتباط می گیرند و محصولات و خدمات خود را به آنها عرضه می کنند. سایت ها خارج از دو نوع نیستند؛ یا استاتیک (ایستا) هستند و یا دینامیک (پویا). در ادامه بررسی خواهیم که قابلیت ارتقای سایت طراحی شده در کدام یک از این دو نوع سایت وجود دارد.

قابلیت ارتقای سایت طراحی شده به صورت استاتیک

اگر یک سایت به صورت استاتیک طراحی شده باشد، از زبان برنامه نویسی و کد نویسی برای طراحی آن استفاده می شود. در این نوع سایت ها هیچگونه سیستم مدیریت محتوای CMS وجود ندارد. در این نوع سایت ها اگر قصد داشته باشید مطلب یا داده ای را در سایت قرار دهید، باید از زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

استفاده از این نوع سایت ها امروز بسیار محدود است؛ چون به دلیل سختی کارایی آن ها کمتر کسی از آنها استفاده می کند. لذا ایجاد تغییرات در هر سطحی در این گونه سایت ها کار بسیار چالش برانگیزی است و دشواری های فراوانی دارد. همچنین معمولا کسب و کارهایی که فقط به دنبال ارائه یک معرفی دائمی و همیشگی از خود و کسب و کارشان هستند، از این نوع سایت ها استفاده می کنند و در آینده تغییر خاصی در آنها اعمال نمی کنند. حتی اگر گاهی تصمیم بر ایجاد تغییر در سایت خود بگیرند، باید زمان بسیاری زیادی را برای برنامه نویسی این کار در نظر بگیرند.

قابلیت ارتقای سایت طراحی شده به صورت دینامیک

اگر می خواهید از قابلیت ارتقای سایت طراحی شده برخوردار باشید، باید از سایت های دینامیک استفاده کنید. این نوع سایت ها در هر سطحی قابل تغییر هستند و هزینه اعمال این تغییرات نیز چندان زیاد نیست. سایت های دینامیک از سیستم مدیریت محتوای CMS استفاده می کنند.

طراحی ابتدایی این سایت ها نسبت به سایت های استاتیک هزینه بیشتری دارد. البته اگر در طراحی سایت های دینامیک از قالب های آماده استفاده کنید، هزینه اولیه نیز پایین تر می آید ولی قابلیت ارتقای سایت طراحی شده با چالش های بیشتری مواجه می شود. پر استفاده ترین CMS های مورد استفاده برای طراحی سایت دینامیک نیز وردپرس و جوملا هستند. البته استفاده از وردپرس امروز بسیار فراگیرتر است و تقریبا عمده سایت ها بر این بستر ساخته می شوند.

لذا به عنوان جمع بندی باید توجه داشته باشید که سعی کنید حتما از سایت خود را به صورت دینامیک طراحی کنید؛ چرا که در آینده می توانید از قابلیت ارتقای سایت طراحی شده استفاده کنید و امکانات و ابزارهای جدیدی را به سایت خود بیفزایید.

به این ترتیب می توانید رونق بیشتری به کسب و کار مجازی خود بدهید و میزان فروش خود را افزایش دهید. اگر بتوانید از قابلیت ایجاد تغییرات در سایت به درستی استفاده کنید، قطعا می توانید جیگاه خود را میان رقبایتان ارتقا دهید. پیشنهاد ما این است که به هیچ وجه به سایت های استاتیک فکر نکنید؛ چون نه تنها امکانات بسیار محدودی دارند، بلکه امکان ایجاد تغییر در آنها نیز وجود ندارد.

 

 

  • Content.production روشناوند
  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز داشتن یک وبسایت خوب که در دسته‌بندی‌ ها بالاتر گوگل قرار بگیرد معادل داشتن یک مغازه با موقعیت خوب در سال ها گذشته است. همین موضوع باعث می شود خدمات سئو سایت طراحی شده بیش از پیش مورد توجه دارندگان کسب و کار ها مختلف قرار بگیرد.

 سئو یا بهینه سازی موتورها جستجو (Search engine optimization) تکنیکی است که باعث افزایش بازدید سایت می شود. به مرور با افزایش این بازدید ها مشتری ها بالقوه تبدیل به مشتری ها بالفعل شما می شوند و روند کار شما روز به روز بیشتر رونق می گیرد. حتما دو اصطلاح پرکاربرد سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه به گوش شما هم خورده است.

در این متن به بررسی تفاوت ها این دو مورد خواهیم پرداخت. با شناخت بیشتر از دنیا سئو، می‌توانید بهترین خدمات سئو برای سایت طراحی شده را برای خود انتخاب کنید.  

سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه؟

درست مثل کابوی هایی که کلاه سفید و کلاه سیاه می پوشند تا آدم خوب ها را از آدم بد ها متمایز کنند، سئوکلاه سفید و کلاه سیاه نیز بیانگر روش های خوب و بد سئو هستند.

  • سئو کلاه سفید: تکنیک هایی که با پیروی از قوانین موتور ها جستجو مانند گوگل برای بهبود رتبه بندی صفحه نتایج سایت کار می کنند.
  • سئو کلاه سیاه: شامل تکنیک هایی غیر اخلاقی است که با نقض قوانین و دستور العمل ها موتور جستجو، رتبه سایت را بهبود می بخشد اما پس از مدتی سایت شما توسط موتورها جستجو حذف می شود.

تکنیک ها سئو کلاه سفید

در معتبر ترین خدمات سئو برای سایت طراحی شده از تکنیک ها کلاه سفید استفاده می شود. اصلی ترین آن ها 6 مورد زیر را شامل می شوند:

  • محتوای با کیفیت
  • کلمات کلیدی مربوط به محتوا
  • کلمات کلیدی عنوان صفحه
  • لینک های خارجی معتبر
  • بارگذاری سریع سایت
  • هدایت وبسایت به صورت ارگانیک

تکنیک ها سئو کلاه سیاه

این تکنیک ها به طور عمده 4 مورد زیر را شامل می شوند:

  • استفاده بیش از حد، از کلمات کلیدی
  • پر کردن محتوا با لینک ها
  • مخفی کردن محتوا
  • انتشار مطلب و محتوا نامناسب

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری به نوعی حد واسط سئو کلاه سفید و سیاه است. این روش اگرچه مفید است اما تا حدودی ریسک دارد زیرا در صورتی که بیش از حد از تکنیک ها آن استفاده کنید گوگل به کارهای مشکوک شما پی خواهد برد. تعدادی از تکنیک ها سئو کلاه خاکستری در زیر آورده شده است:

  • ساخت سایت ها فیک و لینک دادن به سایت اصلی خود
  • خرید و یا ایجاد لینک از شبکه ها اجتماعی مختلف
  • خرید دامنه ها منقضی شده
  • خرید رپورتاژ

سخن پایانی

دو تکنیک اصلی سئو، تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه می باشد. در حد واسط این دو تکنیک، سئو کلاه خاکستری قرار دارد که مانند چاقویی دو لبه عمل می کند. شناخت قوانین و الگوریتم ها گوگل و فعالیت در راستا آن نیازمند تخصص است؛ بنابراین باید خدمات سئو برای سایت طراحی شده را به افراد ماهر در این زمینه واگذار کرد. امیدواریم این متن شما را تا حدودی با دنیا سئو آشنا کرده باشد.    

  • Content.production روشناوند
  • ۰
  • ۰

مقدمه

در هر کسب و کاری که هستید، اگر می‌ خواهید از رقیبان خود عقب نمانید، و بیشتر از آنها در چشم مخاطبینتان دیده شوید، باید یک سایت حرفه‌ ای داشته باشید. طراحی سایت اینترنتی آنقدر اهمیت پیدا کرده، که بخش بزرگی از هر کمپانی و برند، تنها بر روی این زمینه تمرکز می کنند تا بتوانند رقیبان خود را شکست دهند. دلیل آن هم این است که مردم امروزی بیشتر زمان فراغت خود را در فضای مجازی و اینترنت می‌ گذرانند و ترجیح می دهند از خدمات آنلاین استفاده کنند. در ادامه مطلب توضیح بیشتر در مورد طراحی سایت و مزایای آن، و معیار های یک سایت حرفه ای می پردازیم.

به چه کاری طراحی سایت گفته می شود؟

یک طراح سایت مسئولیت طراحی ظاهر کلی سایت و صفحات آن، مدیریت تولید محتوای آن و همچنین سئوی مناسب برای آن سایت را به عهده دارد. البته طراحی یک سایت می تواند توسط یک شخص یا یک کمپانی و گروهی از افراد شکل گیرد. که البته کار گروهی در این زمینه بسیار بهتر است. زیرا خلاقیت چندین نفر می‌ تواند بسیار بهتر باشد.

طراحی سایت چه مزایایی برای کسب و کار ها دارد؟

یک طراحی سایت اینترنتی خوب، امروزه، نماینده یک کسب و کار و برند به حساب می آید. افراد و مخاطبین با مشاهده سایت شما اولین تصوراتشان در مورد کسب و کار شما را شکل می دهند. اگر مخاطب شما با یک سایت که طراحی ضعیفی دارد مواجه شود، به طور قطع نسبت به کسب و کار شما ذهنیتی منفی پیدا می کنند و حتی ممکن است مشکوک شوند. به علاوه مخاطبین تنها به سایت هایی اعتماد می کنند که از طراحی قدرتمندی برخوردار باشند. یک سایت حرفه ای گویای یک کسب و کار حرفه ای است. همچنین تولید محتوای مناسب و سئوی قدرتمند یک سایت، باعث می شود تا براحتی در موتور های جستجو دیده شوید و مخاطبین زیادی به سمت شما جذب شوند. همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، رقیبان شما در هر کسب و کاری که باشید، به دنبال طراحی یک سایت هستند. بنابراین هرچه طراحی حرفه ای تری داشته باشید، در میان رقبای خود بهتر دیده می شوید.

چه عواملی یک سایت با کیفیت می سازند؟

اول از هر چیز، سایت شما باید دارای ساختاری باشد که مخاطبین به راحتی در آن بتوانند به هر اطلاعاتی که مد نظرشان است و مربوط به زمینه کاری شماست، دسترسی یابند. داشتن یک سیستم راهبری مناسب در سایتتان، عاملی است که در همان لحظات اول مخاطب را در سایت شما نگه می دارد. ‌طراحی سایت اینترنتی باید واکنشگرا باشد و قابلیت همسان سازی خود را با انواع دستگاه ها و اندازه های مختلف مرورگر های مخاطبین، داشته باشد. در این صورت مخاطبین شما، بدلیل گسترده شدن دستگاه های هوشمند همراه، می توانند در هر جا و زمانی به سایت شما به راحتی دسترسی داشته باشند. و در آخر سرعت سایت شما بسیار مهم است. منتظر ماندن برای بارگذاری شدن صفحات یک سایت، عاملی است که بشدت باعث رانده شدن مخاطبین از یک سایت می شود. پس حتما این مورد را در نظر داشته باشید، زیرا حتی یک طراحی عالی هم نمی تواند تاثیر منفی سرعت پایین را از بین ببرد.   

  • Content.production روشناوند