Content.production

  • ۰
  • ۰

در دنیا کنونی داشتن وب‌ سایت برای کسب و کار ها امری ضروری است. بنابراین بهتر است سریع تر نسبت به انتخاب و ثبت نام دامنه برای کار خود اقدام کنید. شرکت ها ثبت دامنه برای مشتریان طراحی سایت شما را در این امر راهنمایی خواهند کرد.

در این متن به برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با دنیا وب به، بررسی تفاوت نام دامنه با وب سایت و هاست و ساب دامین خواهیم پرداخت.

نام دامنه با وب سایت و میزبانی وب چه تفاوتی دارد؟

یک وب سایت از پرونده ها و فایل هایی مانند صفحات HTML ، نرم افزار سازنده وب سایت، تصاویر و موارد دیگر تشکیل شده است. اگر نام دامنه آدرس وب سایت شما باشد، میزبانی وب خانه ای است که وب سایت شما در آن زندگی می کند. می توان گفت این رایانه واقعی است که فایل ها وب سایت شما در آن ذخیره می شود. به چنین رایانه هایی سرور گفته می شود و توسط شرکت ها میزبان به عنوان سرویس ارائه می شوند.

برای ایجاد وب سایت خود، هم به نام دامنه و هم به میزبانی وب نیاز دارید. شرکت ها ثبت دامنه برای مشتریان طراحی سایت می توانند این کار ها را برای شما انجام دهند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید، آن ها دو سرویس جداگانه هستند و می توانید آن ها را از دو شرکت مختلف نیز خریداری کنید. حال ممکن است از خود بپرسید که اگر آنها را از دو شرکت جداگانه بخرید چگونه کار می کند؟

شما فقط باید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کرده و اطلاعات Name Server را که توسط شرکت میزبان شما ارائه شده وارد کنید اما توصیه می کنیم هم نام دامنه و هم میزبانی خود را از یک شرکت دریافت کنید. با این کار می توانید به راحتی در یک حساب کاربری آن ها را مدیریت کنید.

ساب دامین چیست؟

ساب دامین که با نام زیر دامنه نیز شناخته می شود، دامنه ای مشتق یافته از دامنه اصلی است. به محض ثبت دامنه شما توسط شرکت ها ثبت دامنه برای مشتریان طراحی سایت، شما مجاز به ایجاد دامنه های فرعی توسط خودتان هستید. وب سایت ها از دامنه های فرعی معمولاً برای ایجاد سایت ها زیر مجموعه خود با همان نام دامنه استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک وب سایت تجاری می تواند با داشتن یک دامنه، تعدادی زیر دامنه برای وبلاگ یا فروشگاه آنلاین خود نیز ایجاد کند. ساختار دامنه و ساب دامنه نیز با هم متفاوت است.

اکثر شرکت ها بزرگ و مطرح دارای ساب دامین ها مختلفی هستند. باید ذکر کرد خرید دامنه مستلزم پرداخت هزینه است اما معمولا ساخت ساب دامنه رایگان می باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی اصلی ترین تفاوت ها هاست و نام دامنه و ساب دامنه پرداختیم و تا حدودی با اصطلاحات مهم این عرصه آشنا شدیم. با این آشنایی می توانید با انتخاب بهترین شرکت در خصوص ثبت دامنه مورد نظر خود اقدام کنید و کسب و کار خود را سریع تر را اندازی کرده و سود به دست آورید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی